Πέμπτη 18 Απριλίου 2024

Για την παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση ΠΕ Κιλκίς

Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην "αξιολόγηση" - κατηγοριοποίηση των σχολείων και τον αυταρχισμό της κυβέρνησης και του Υπ. Παιδείας.


Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν την Τρίτη 16.4.24, οι σύλλογοι εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κιλκίς και Παιονίας, στη διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κιλκίς, απαιτώντας να σταματήσουν οι απειλές και οι εκφοβισμοί από την κυβέρνηση και το υπουργείο απέναντι στους απεργούς εκπαιδευτικούς οι οποίοι ενανατιώνονται στην υποβάθμιση και την κατηγοριοποίηση του σχολείου που προωθείται μέσω της λεγόμενης αξιολόγησης. Επίσης, διατράνωσαν την αποφασιστικότητά τους ότι ο αγώνας αυτός θα συνεχιστεί, μαζί με τον αγώνα για μόρφωση, δουλειά, ζωή με δικαιώματα.

Το υπόμνημα προς το διευθυντή εκπαίδευσης διάβασε ο Ηλίας Ισαακίδης, αντιπρόεδρος του ΣΕΠΕ Κιλκίς, ο οποίος ανέφερε τους λόγους της παράστασης διαμαρτυρίας, εξήγησε ότι η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται να λύσει τα σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης (όπως ελλείψεις εκπαιδευτικών, μειωμένη χρηματοδότηση, κτιριακά προβλήματα, εργασιακά ζητήματα, αναλυτικά προγράμματα σπουδών κ.ά.), αλλά αντίθετα στην προσπάθειά της να προωθήσει την αντιεκπαιδευτική πολιτική ακολουθεί το δρόμο του αυταρχισμού, «χτυπώντας» ευθέως το κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζόμενων στην απεργία. Κλείνοντας τόνισε:
«καλούμε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να αντιληφθεί τα δεινά που γεννά στην εκπαίδευση ο αυταρχισμός και η “διά πυρός και σιδήρου” επιβολή. Καλούμε, επίσης, τη περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης και τη διεύθυνση εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας Κιλκίς, να μην ακολουθούσουν το δρόμο του Υπουργείου, να μην προωθούν άμεσα ή έμμεσα τους εκβιασμούς και τους εκφοβισμού του. Οι εκπαιδευτικοί θα υπερασπιστούμε το δικαίωμά μας να αγωνιζόμαστε με κάθε συλλογική μορφή που επιλέγουμε, για το καλό του κλάδου και των μαθητών μας».

Το λόγο πήραν και άλλοι εκπρόσωποι των σωματείων και εκπαιδευτικοί, ανάμεσα στους οποίους:
Ο Κώστας Σιδηρόπουλος, μέλος του ΔΣ του ΣΕΠΕ Παιονίας, ο οποίος αναφέρθηκε στα όλο και περισσότερα προβλήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία και τα οποία έχουν άμεσες επιπτώσεις στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Ενώ σημείωσε ότι η Διεύθυνση Εκπαίδευση χρειάζεται να πάρει ξεκάθαρη θέση τόσο σε σχέση με τη στάση που θα κρατήσει απέναντι στους απεργούς εκπαιδευτικούς, όσο και σε σχέση με την ανάδειξη των προβλημάτων της εκπαίδευσης στο Κιλκίς.

Η Κατερίνα Αμανατιάδου, μέλος του ΔΣ του ΣΕΠΕ Παιονίας, η οποία αναφέρθηκε στο ζήτημα της ομηρίας των νεοδιόριστων όπου το υπουργείο παρά το πέρας της διετίας δεν τους μονιμοποιεί. Ενώ, αναφέρθηκε και στις σοβαρές ελλείψεις στην ειδική αγωγή, καυτηριάζοντας το γεγονός ότι ακόμα και σήμερα, δύο μήνες πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς, πολλά τμήματα ένταξης στο Κιλκίς δεν λειτουργούν, όπως και σε πολλές περιπτώσεις ο/η εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης «μοιράζεται» σε δύο παιδιά με αποτέλεσμα να μη στηρίζονται ολόπλευρα και ουσιαστικά οι μαθητές που το έχουν ανάγκη.

Τέλος, η Μαρία Τασοπούλου, αντιπρόεδρος του ΔΣ του ΣΕΠΕ Παιονίας και μέλος του γενικού συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ, τόνισε ότι: «και με τη σημερινή κινητοποίησή τους οι εκπαιδευτικοί στο Κιλκίς, όπως και σε όλη την Ελλάδα, δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι τα σχέδια της κυβέρνησης θα μείνουν στα χαρτιά, ότι ο αγώνας ενάντια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και της υπεράσπισης της παιδαγωγικής υπόστασης των εκπαιδευτικών θα δυναμώσει ακόμα περισσότερο, με στόχο την πραγματική αναβάθμιση του σχολείου των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας».

Στη συγκέντρωση, επίσης, παραβρέθηκε και ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Κιλκίς, Κ. Τσαουσίδης, ο οποίος εξέφρασε τη στήριξή των γονέων στο δίκαιο αγώνα των εκπαιδευτικών, γιατί, όπως είπε: «εκπαιδευτικοί και γονείς έχουμε κοινό στόχο, κοινό συμφέρον, τη μόρφωση των παιδιών, για τα οποία παλεύουμε ο καθένας από το μετερίζι του, κόντρα στις προσπάθειες υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου».

Το επόμενο διάστημα οι εκλεγμένοι με την «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» θα συνεχίσουν τις πρωτοβουλίες με στόχο την οργάνωση και την κλιμάκωση του αγώνα των εκπαιδευτικών, την προσπάθεια ενημέρωσης των εκπαιδευτικών αλλά και των γονιών για τις εξελίξεις στην εκπαίδευση και τις προτάσεις του κλάδου.